Vandaag vertrekken we met allerlei klussenspul richting Lelystad. Nu het stroomnet eindelijk oké is, moeten die mooie buitenboxen maar eens worden ingebouwd. Het is vandaag een prima weertje om ‘ns een paar flinke gaten in de kuip te zagen. En gisteren heb ik een dijk van een eindversterker gekocht – die moest maar eens getest worden!
Maar als we op de werf aankomen blijkt men er daar hele andere ideeën over de zondagrust op na te houden: Ons bootje is weg.
Goed nieuws
We zijn wel een beetje onaangenaam verrast, want we hadden echt zin om weer even lekker aan de slag te gaan. Maar nee, ze staat in de loods. (Tenminste, ik ga er vanuit dat ’t bootje de werkloods ingereden is en niet gewoon is gestolen. đŸ˜‰ Die loods is natuurlijk gesloten, we kunnen onverrichter zake naar huis. Maar deze kleine teleurstelling betekent ook héél goed nieuws: ze gaan nu vast snel met de kiel aan de slag!
Tweede keer
Dit is overigens al de tweede keer dat Schaap Shipcare ons op deze manier beet heeft genomen: in september 2003 waren we ineens verhuisd van de ene naar de andere werf. Toen ook zonder waarschuwing, toen ook voor grote klussen.
We besluiten van de nood een deugd te maken en de dag verder te besteden aan andere voorbeidingen. Bij Tagrijn Emma, waar we ooit stamgasten waren, kopen we wat losse onderdeeltjes. En op een ‘geheim adresje’ in Amstelveen twee blikken lekker aggressieve en vooral zéér voordelige anti-fouling.
Kom nou maar op met dat vaarseizoen, we zijn er (bijna) klaar voor!