ShipCare

Eindelijk heb ik even kunnen bellen met de werf. Een bemoedigend gesprek:

Hebben zij eerder kielbouten vervangen?
Jazeker! ShipCare heeft veel ervaring met dergelijke klussen. Nog sterker, ze zijn op het moment bezig met de kiel van een (helaas een ander type) Beneteau First. Maar dit soort klussen verschillen: ’t Kan misschien makkelijk (boot in het water, bout voor bout, eitje) of ’t moet misschien moeilijk (uit het water, bij moeilijk los te krijgen bouten, of bij bouten verborgen onder polyester, zagen maar).

Da’s hartstikke mooi! En op welke termijn kunnen ze aan de slag?

Momenteel hebben ze ’t heel erg druk, er is nog veel overloop van klussen uit de winter. ’t Wordt waarchijnlijk na hun vakantieperiode (eind juni), zeker om b.v. de expert (Leen Schaap) langs te laten komen in Zeewolde.
Wel is er de mogelijkheid om met boot langs te varen in lelystad; dan kan i.e.g. een inschatting van de hoeveelheid werk gamaakt worden. We moeten maar even bellen voor afspraak – op ’n werkdag. Ondertussen wordt er al met Leen overlegd.

Wat zou ’t ongeveer gaan kosten?
De kosten zijn nog moeilijk te bepalen. ShipCare heeft een uurtarief van 45 Euro (ex btw) en werken altijd op basis van nacalculatie. Stel dat het ‘makkelijk’ kan, met zeg 1 a 2 man, kost het een werkdag (7,5 uur), dus ergens tussen de 350 en de 700 Euro. Maar als het ‘moeilijk’ moet, (uit ’t water, dus + kraan & handling = 200-300 euro) zou het waarschijnlijk een dag of 2, 3 kunnen duren. Dan zitten we al gauw op het kostenplaatje dat de importeur al gaf.

Dus… maar weer ‘ns overleggen met de eigenaar. Eens kijken of we ff een zeiltripje naar Lelystad kunnen maken!